Nuotraukoje - Klaipėdos piliavietės XIX a.pab.pastatytas pasukamas tiltelis.
N.P.: po ilgų vilkinimų pagaliau Klaipėdos piliavietės XIX a.pabaigoje įrengtą pasukamąjį tiltelį pavyko priversti restauruoti ir planuojama, kad už kelių mėnesių jis grįš į savo senąją vietą ir vėl dirbs kaip naujas – bus sukiojamas rankomis. Belieka apgailestauti, kad greito pelno troškimas vis temdo šio tiltelio restauravimo likimą: iš pradžių tiltelį kartu su visa „Klaipėdos laivų remonto" įmonę už juokingai mažą kainą (5,5 mln.Lt) įsigijęs AB „Achemos" (vadovas ir savininkas B.Lubys) bei UAB „Eika" (savininkas Robertas Dargis) konsorciumas tiltelio restauravimo siekė, nes tai buvo vienas iš argumentų, kodėl reikia sumažinti perkamos įmonės kainą. Nupirkus Klaipėdos laivų remontą, tokie norai tvarkyti tiltelį baigėsi. Naujieji savininkai bandė aiškinti, kad tiltelis neva ne jų nuosavybė ir bandė perduoti jį Klaipėdos m. savivaldybei. Šiuos konsorciumo mėginimus sutaupyti „ant restauravimo" entuziastingai rėmė ir remia minėtų verslininkų draugas Klaipėdos m. meras R.Taraškevičius. Nenuostabu, nes minėtas konsorciumas davė neblogą užsakymą mero statybos įmonei UAB „Klaipėdos monolitui" – pasamdė atlikti vieno iš šios įmonės pastatų atstatymui.
Nepavykus atsikratyti tilteliu buvo sugalvotas naujas pareigų restauruoti vengimo būdas – tiltelis buvo demontuotas ir numestas į balą, kurioje rūdijo, kol nepradėjome reikalauti jo sutvarkymo.
Tada minėtas konsorciumas ėmė siūlyti seną tiltelį padėti ant kranto kaip muziejaus eksponatą, o vietoj jo įrengti naują. Mums nesutikus su tokiu variantu, ieškoma naujų būdų, kaip sutaupyti „ant tiltelio sukiotojų" – kad nereikėtų samdyti žmonių, konsorciumas siekia įsirengti elektrinį varikliuką. Čia kaip visada verslininkams tarpininkauja meras R.Taraškevičius.
Pažiūrėsim, ką apie galimybę įrengti variklį pasakys ekspertai.
Denisas NIKITENKA, ve.lt 2010 m. kovo 19 d.
Diskusijos dėl pasukamojo Klaipėdos piliavietės tiltelio ateities Klaipėdoje, jos persikėlė į Vilnių, Kultūros paveldo departamentą (KPD).
Su jo vadove Diana Varnaite trečiadienį susitiko uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius.
Jis paprašė įvertinti idėją, kad rekonstruotą tiltelį būtų galima pasukti ir senuoju rankiniu būdu, ir automatiškai. Tam reikėtų po tilteliu įrengti papildomą nedidelį mechanizmą (60 cm aukščio ir tokio paties pločio dėžutę).
"Tik svarstome, ar tai nebūtų neleistina intervencija į inžinerinio kultūros paveldo objektą. Norime išgirsti vilniečių nuomonę, nes departamento atstovai vasario mėnesį vykusioje diskusijoje nedalyvavo. D. Varnaitė pažadėjo pasitarti su specialistais ir atsakyti mums. Kaip ten bebūtų, ar tiltelis bus automatizuotas, ar jį bus galima pasukti tik rankiniu būdu, jis į savo vietą grįš birželio pradžioje", - tvirtino R. Taraškevičius.
KPD Klaipėdos teritorinio padalinio vadovas Naglis Puteikis ve.lt sakė, kad jokių oficialių prašymų dėl tiltelio ateities jo vadovaujamos įstaigos specialistai negavo.
"Buvo siūlyti trys variantai: tiltelį pastatyti krante kaip istorinį eksponatą ir įrengti naują tiltą, senąjį pastatyti į jo vietą, o šalia - naują, ir tiesiog palikti tik senąjį. Visgi manau, kad optimaliausias variantas būtų šalia senojo įrengti naują, valdomą elektra. Bet kokiu atveju senasis tiltelis neišspręs milžiniškų žmonių srautų per renginius problemos, nes jis yra per siauras", - nuomonę dėstė paveldosaugininkas.
N. Puteikis nesiryžo vertinti, ar būtų daroma žala, jei tiltelis būtų automatizuotas.
"Manau, kad šį paveldo objektą pastatyti į senąją vietą birželio mėnesio pradžioje yra realu. Mes džiaugsimės, kad tiltelis po ilgų kančių atsiguls kaip naujas unikalus įrenginys", - sakė jis.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą